Pentru că oamenii din spatele unui brand sunt cei care îi dau viață, vă facem cunoștință cu colegul nostru Tiberiu Cioară, Product Manager Covoare.

  • Vrem să aflăm mai multe lucruri despre tine. Cum este Tibi, ce a făcut înainte să lucreze în cadrul companiei Mobexpert?
    Eu despre mine – sunt berbec, deci m-am încăpățânat mereu să termin ce mi-am propus, m-am repliat mereu rapid când situația a cerut-o și m-am bucurat de călătorie în fiecare zi, căutând să am aproape oameni și lucruri pozitive.
  • Povestește-ne mai multe despre traseul tău profesional.
    Acum 20 de ani, în primul an de facultate, visam să mă angajez la o companie unde pot să pun în practică ce învățam la facultatea de Relații Economice Internaționale. În septembrie 2001 am avut această șansă și a început colaborarea cu Mobexpert, unde am început aventura ca gestionar, apoi ca assistant PM și PM și administrator. Toate aceste joburi au avut în comun produsul covor. Da, am crescut lângă covoare și m-am îndrăgostit de tot ce poate să ofere acest produs pe tot parcursul meu profesional. Evident, nu mă pot abține sa nu îl ating oriunde ma întâlnesc cu el.
  • Ce presupun proiectele la care lucrezi?
    Obiectivele de business sunt clare, ca product manager mi s-a încredințat o responsabilitate foarte importantă – alegerea unui produs vandabil, crearea unei matrici corecte care asigură succesul colecției și generează o cifră de afaceri cu profitabilitate optimă. Ca administrator, cel mai important proiect actual este creșterea cifrei de afaceri a companiei de import pe care o conduc, prin găsirea unor noi canale de vânzare atât în mediul online, cât și offline.
  • Dă-ne câteva detalii despre o activitate pe care o consideri ca fiind cea mai interesantă din partea de Product Management, de până acum.
    Mi-a placut un citat care spune că cei mai buni product manageri sunt vizionari. Șansa de a crea viitorul produs, de a vedea ideile, tendițele, colecțiile de la cele mai importante târguri de profil din lume, să înțelegi cultura și povestea poporului care țese cu atâta migală acele covoare unice din colecția noastră îți umplu inima de entuziasm. Încerc să redau către colegi și clienți aceste informații care îmbină dragostea de produs și informația corecta. De aici îmi iau energia necesară pentru care o iau de la capăt în fiecare zi, pentru a face lucrurile și mai bine.
  • Ce te inspiră atunci când vine vorba de o colecție nouă în Mobexpert? Ce criterii stau la baza deciziei de a aduce un produs nou în colecție?
    Este nevoie de răbdare să găsesc un produs de care să se îndrăgostească un client imediat ce îl vede, iar acesta este targetul meu permanent. Trebuie să ai produsul în gând mereu, trebuie să îți pui multe întrebări despre cum poți să îmbunătățești produsul existent, cum poți să îmbunătățești tot lanțul de la achiziție, implementare și până la serviciile post vânzare. Ai șansa să descoperi tot ce îți propui, dacă știi foarte bine ce urmărești, satisfacerea nevoilor clientului, avantajele suplimentare față de competiție, preț corect. Despre multe produse pe care le-am adus în colecție și care au fost sau sunt vedete, pot spune că le-am descoperit abia în momentul în care credeam că munca mea în acea zi s-a terminat.
  • Cum aduni feedback din partea clienților Mobexpert?
    Pot să spun că sunt norocos, colegii mei care formează forța de vânzare offline și online formeaza unul dintre cele mai experimentate raioane din magazine, îi ascult cu atenție mereu și bineînteles împreună analizăm și punem în practică feedbackul primit. Avem nevoie mereu de un mecanism de feedback mai bun care să ne ajute să găsim produsele și serviciile pe care clienții noștri le doresc, pentru că ei sunt cei care plătesc. Când luăm în calcul părerea clientului și îi aducem produsul dorit, atunci el cumpără de la noi pentru că nimeni altcineva nu-i oferă în piață acel produs, tocmai pentru că el m-a ajutat să-l produc. De asemenea, consider că avem de câștigat la fel de mult și dintr-un feedback negativ, important este să îl vedem ca o sursă perfectă de informație, să arătăm că ne pasă, să ascultăm cu atenție clienții și să răspundem prin expertiza noastră.
  • Cum a fost anul 2020 pentru tine? Care este cea mai importantă lecție de anul trecut?
    Cu siguranță am avut cu toții un an plin de provocări și de nesiguranță atât în viața personală, cât și în cea profesională. Am folosit timpul liber pentru a crea procese mai bune și a documenta toate produsele la noile standarde pe care vânzarea online le impune.
  • Cum vezi evoluția Mobexpert în acest an?
    The best is yet to come, cred într-un an care va aduna rezultate care ne vor permite să continuăm proiectele lansate și să creștem investițiile în cele noi.
  • Care sunt tendințele anul acesta în materie de covoare?
    Perioada în care pandemia va limita accesul la târgurile de profil, cele care setează tendințele în materie, cred că se va prelungi și în următorii ani, astfel devine o obișnuință lărgirea ariei de căutare și înțelegere a tendințelor din diferite medii de informare. Covoarele vor continua tredul de anul trecut, când texturile și modele abstracte au fost lideri în preferințele clienților.
  • Un proiect de care ești foarte mândru, de care îți aduci aminte cu cel mai mare drag?
    Îmi amintesc cu plăcere de toate upgrade-urile care au transformat raionul de covoare în ceea ce este azi, un loc în care clientul se îndrăgostește pe loc de produse, prin promisiunea că suntem experți – experți în covoare.
  • Pe lângă muncă, ce te ajută să ai succes în acest domeniu? Ce te motivează?
    În primul rând, mă motivează respectul celor dragi mie și faptul că în fiecare zi învăț ceva nou având libertate totală să construiesc viitorul meu profesional și personal.
  • În final, un principiu după care te ghidezi în carieră, un principiu după care te ghidezi în viață, în general, și un sfat pentru generația actuală.
    Culegi ceea de semeni, iar asta înseamnă ca este înțelept să privești prezentul ca fiind rezultatul acțiunilor tale din trecut. Energia pe care o investesti în munca ta te reprezintă în fața tuturor.