Pentru că oamenii din spatele unui brand sunt cei care îi dau viață, vă facem cunoștință cu colegul nostru Nichita Brebenel, Director General Fabrică Confo Mex.

  • Vrem să aflăm mai multe lucruri despre tine. Cine este Nichita Brebenel, ce a făcut înainte să lucreze în cadrul companiei Mobexpert?

Sunt o fire curioasă, mereu mi-a plăcut sa învăț lucruri noi, sa știu eu câte ceva din toate. Îmi plac mult sportul, natura și sa călătoresc. Pentru a profita mai mult, de ceva timp am început să combin sportul cu natura și așa am ajuns să cutreier munții, uneori la pas, alteori alergând. Iarna, când opțiunile sunt limitate, fac snowboard, ador să mă dau pe placă și să mă bucur de peisajul înghețat. Când nu e pandemie, mai și călătoresc…asta e, trecem noi și peste perioada asta. Când ies din țară, îmi place sa cunosc oameni noi, cu mentalități diferite. Nu-mi place sa stau într-un loc când călătoresc, vreau sa văd cât mai multe, sa cunosc cât mai mult. Ca parcurs educațional, am terminat Academia de Studii Economice, departamentul de Marketing și un master în Managementul Marketingului, tot în cadrul ASE.

  • Povestește-ne mai multe despre traseul tău profesional.

Traseul meu profesional a început în 2013 la Mobexpert, când am aplicat la un interviu pentru postul de consilier vânzări în cadrul Mobexpert Outlet, unde administratorul de la vremea aceea, contrariat de licența mea despre un competitor din domeniu, cu care mă lăudam, m-a angajat (un bun exemplu de fairplay). La momentul acela, micul Outlet avea sub 1000 mp, așa că vindeam de toate. Asta m-a ajutat enorm pentru că în scurt timp magazinul s-a mărit și a fost divizat pe raioane, iar eu deja știam sa vând orice. Știam detalii valoroase despre covoare, lămpi, pahare, mobiler de interior si de terasă, orice. După doar 1 an de la angajarea mea, magazinul și-a triplat atât suprafața cât și personalul, iar cunoștințele suplimentare pe care le câștigasem m-au ajutat să mă diferențiez atunci când acesta a fost divizat pe raioane, eu făcând parte dintre puținii care cunoșteau toate produsele față de noii colegi care acum erau instruiți doar pentru raioanele pe care urmau să lucreze. Acest atu m-a ajutat să am rezultate bune și în scurt timp mi-a fost alocată o nouă responsabilitate – raionul de outdoor. După 2 ani în cadrul Outlet-ului, am profitat de ocazia eliberării postului de director în cadrul fabricilor Confo Mex și am participat la interviu, post pentru care am fost acceptat și de aici urmează 5 ani în care încă nu am reușit să mă plictisesc.

P.S.: Lucrarea de disertație am făcut-o despre Mobexpert.

  • Cum decurge o zi din activitatea desfășurată în cadrul unei fabrici Mobexpert? Descrie în trei cuvinte mediul de lucru din interiorul unei fabrici Mobexpert.

Ziua de lucru începe prin împărțirea și alocarea comenzilor în cele două fabrici pe care le avem, în funcție de complexitatea produselor și al gradului de ocupare pe care îl au fabricile. Ulterior, începi să te asiguri că totul va merge conform planului și termenele cerute de clienți vor fi respectate. Pentru a te putea ține de cuvânt, trebuie să te asiguri că pentru fiecare din cele peste 40 de modele pe care le ai în colecție, ai toate elementele componente pe stoc sau le vei avea până la momentul livrării. În paralel, apar și zilnicele provocări cu urgențele apărute în cazul clienților care se grăbesc, a decalajelor logistice, a serviciilor post garanție, plus câte o surpriză (mereu apar, astea chiar sunt antrenante).

Printre picături, mai mereu avem în plan un prototip la care lucrăm, o campanie pe care trebuie să o organizăm și alta de pregătit.

Toate cele de mai sus nu sunt doar munca mea nici pe departe. Am o super echipă care depășește 100 de oameni superbi ce își fac treaba bine, iar eu, în zilele mele bune, îmi place sa cred că sunt elementul lor de legătură, ca îi unesc și ajut să își ducă munca la bun sfârșit, asigurând un flux cât mai fluid.

În doar 3 cuvinte, aș spune ca mediul de lucru este: antrenant, inovativ și competitiv.

  • Cum reușești să stimulezi inovația în cadrul echipei?

Inovația o stimulez permițându-le oamenilor sa greșească. Societatea s-a dezvoltat perfecționându-și greșelile, iar noi nu vom putea schimba asta, nici nu trebuie – e cea mai bună metodă. Eu nu penalizez un om care a greșit încercând sa îmbunătățească ceva. Un om îngrădit de dreptul de a greși, e un om care nu are voie sa gândească, iar într-o fabrică de canapele ai nevoie de oameni care gândesc. Produsele se pot îmbunătăți mereu, mereu e loc pentru o modificare care te ajuta să produci mai repede, o cusătură care îți înfrumusețează produsul, o modificare a structurii care îți ușurează montajul etc.

  • Ce reprezintă pentru tine succesul și care sunt pilonii de bază pentru o echipă de succes?

Succesul pentru mine înseamnă să pot oferi valoare celor din jurul meu. Când ajungi să îi inspiri pe cei din jurul tău, atunci ești un adevărat lider. Să poți să oferi valoare unui om, informație, sa ajuți acel om să se împlinească pe el, cred că e o bucurie de care oricine ar fi mândru.

O echipă de succes este o echipă cu un scop comun. O echipă care are un scop comun poate fi formată doar din oameni care gândesc în aceeași direcție și care lucrează pentru rezultatul final, nu doar pentru remunerarea financiară.

În cadrul Confo Mex avem mulți oameni care au plecat și revenit pentru ca nu se regăseau în celelalte medii deși poate câștigau mai mult și alții care nu au plecat deși au avut oferte mai bune. Avem colegi care își fac produsele cu pasiune și sa creezi un astfel de mediu e greu, ai nevoie de implicarea lor, nu ține doar de tine.

  • Ce te inspiră atunci când vine vorba de o colecție nouă în Mobexpert? Ce criterii stau la baza producerii unui produs?

Când gândim un produs nou ne ghidăm după nevoile actuale ale pieței. De exemplu în ultimii ani s-au cerut produse cu gabarit mic, deoarece majoritatea apartamentelor construite recent au o suprafață restrânsă. Astfel, a trebuit să venim în ajutorul clienților noștri și am acționat în consecință.

Criteriul principal este calitatea, apoi încercăm să obținem și un preț bun. De multe ori e greu sa obții un preț competitiv dacă vrei să ai cel mai calitativ produs. Avem game care au sub 0,1% rată de reclamații și asta e excelent. Să ți se reclame doar un produs la 1000 fabricate nu poți reuși fără materiale premium, iar acestea costă.

  • Cum aduni feedback din partea clienților Mobexpert?

Pentru mine e destul de ușor. Peste 500 de colegi din toate cele 26 de magazine ale grupului au numărul meu de telefon. Rareori apuc să întreb eu ceva, de cele mai multe ori mă sună ei să-mi spună dacă ceva nu e bine.

  • Care este traseul unei idei până la produsul finit?

Atunci când unul dintre noi are o idee, încercăm prima dată sa ii găsim un echivalent în piață (de cele mai multe ori piața înseamnă tot unul dintre produsele noastre) pentru a putea verifica ce îmbunătățiri îi putem aduce și cum îl putem adapta noilor cerințe (de utilitate, tehnice sau estetice). Nu noi am inventat canapeaua și nici nu ne lăudăm cu asta. Misiunea noastră e să o adaptăm constant la nevoile clienților.

  • Un proiectul de care ești foarte mândru, de care îți aduci aminte cu cel mai mare drag?

Sunt o fire creativă și în Confo Mex chiar am această libertate, așa că am avut câteva proiecte dragi pe parcursul a cinci ani, dar voi spune două dintre preferatele mele pe scurt, nu unul. Primul dintre ele ar fi introducerea stofei Fresh 13 (o stofă verde, catifelată, des întâlnită pe piață în ultimii ani) în colecția noastră. Micul proiect a început când Gabriela Nicuț, directoarea magazinului Mobexpert Constanța și o prietenă dragă, mi-a trimis acum 3 ani o poză cu niște canapele pe o catifea verde, insistând că îi plac mult. Pe atunci m-am dus la superiorul meu care păstra și legătura cu furnizorii de textil și i-am arătat, spunându-i că se cere în piață, dar nu i-a dat prea mare atenție pe moment. Eu mereu vedeam ceva ce-mi plăcea și mereu ceream ceva. După aceea, am început să văd din ce în ce mai des pe internet această nuanţă și am început să insist, arătându-i mereu poze cu ce vedeam. Nu a durat foarte mult și în final a făcut rost de stofă, stofă care și în prezent este cea mai cerută din toată gama Mobexpert.

Al doilea proiect preferat a fost realizarea taburetului Cosmos Rubik care reprezenta un taburet tip patch, format din bucăţele de piele de culori diferite. Ideea mi-a venit când, după ce am văzut în decorul unui magazin o canapea tip patch, m-am gândit că ar fi drăguț să facem și noi o canapea de acest gen, cu scopul de a o prezenta drept mostrar de piei, așa că i-am făcut o poză. Ideea iniţială s-a dovedit că nu e așa bună, dar rămânând cu modelul în cap și căutând în aceeași perioadă și o soluție pentru capetele de lot de piele ce ne generau pierderi mari, am reușit să folosesc ideea, făcând un taburet din petice de piele din capetele de serie care ne rămâneau pe stoc. Normal că un taburet din 6 culori, care necesita și realizarea a minim 10 bucăți pentru a-și justifica utilitatea nu era bine văzută, așa că am apelat și profitat de suportul a două persoane dragi mie, administratorul magazinului Iaşi la momentul respectiv, Adelina Badea și al magazinului din Constanţa, Lori David.

Ele mi-au garantat că îmi cumpăra cele 10 taburete necesari țesăturii și așa a fost. Taburetul a fost un  succes și de-a lungul timpului am reușit să recuperăm valoarea a sute de metri de piele prin intermediul lui.

  • După ce valori te ghidezi în activitatea ta?

Țin foarte mult la integritate și empatie. Cred că fără aceste valori te blochezi. Nu poți avansa în ierarhia societății dacă nu ești empatic cu ceea ce e în jurul tău și cu siguranță și lipsa integrităţii e un minus enorm.

  • Așa cum știm cu toții, de la începutul lunii martie, lucrurile s-au schimbat pentru toată lumea. Pentru tine cum s-au schimbat?

Într-o criză majoritatea văd partea rea. Eu aleg sa văd și partea bună. Perioada aceasta m-a ajutat să realizez importanța lucrurilor mici, care în trecut erau nesemnificative. De exemplu, o plimbare prin parc în trecut era o banalitate, dar nu și după două luni în care nu am avut voie sa văd parcul. Voi da o valoare mult mai mare lucrurilor cândva neînsemnate. Gândiți-vă la copiii care 2 luni au avut părinții la dispoziție pentru a se juca cu ei. Înainte, unii dintre ei ii vedeau doar înainte de culcare, când se întorceau de la muncă. Cred că omenirea a avut parte de un refresh și ar trebui sa înțeleagă asta. Chiar și planeta s-a relaxat în lipsa noastră.

  • Ce crezi că urmează după această perioadă?

Cred că această perioadă a ajutat la conştientizarea câtorva aspecte demne de luat în calcul. Ca un aspect benefic, cred că după ce trecem de această perioadă se va acorda o mai mare importanță sistemului medical din țara noastră și vreau să cred că în 10 ani vom fi demni de laudă pe acest plan.

Mai sper și că s-a conştientizat dependența nejustificată față de alte ţări producătoare, deși avem capacitatea de a produse în țara noastră aproape orice și am dovedit asta mereu. Dacă acum nu se va conştientiza nevoia de consum a produselor autohtone, nu cred că vom mai avea curând această șansă. E drept că unii producători au fost depăşiţi de cererea prea mare în perioada aceasta, dar trebuie conştientizat că cererea prea mică de dinainte de criză i-a limitat la capacităţi reduse. Dacă îi vom susţine, sunt sigur că producătorii români sunt capabili și se vor dezvolta, permiţând servirea promptă a nevoilor noastre.

  • Ce sfat ai pentru generația tânără? Ținând cont mai ales de această perioadă, ce ar putea să facă pentru joburile în care sunt deja sau pentru care se pregătesc.

Nu îmi plac oamenii care nu vor mai mult.  Un om blocat în zona de confort pe mine mă încurcă, nu îl vreau lângă mine. Sfatul meu este ca ei să ceară mai mult de la ei în primul rând, să caute să fie diferiți, sa învețe constant, altfel rămân în urmă.