Pentru că oamenii din spatele unui brand sunt cei care îi dau viață, vă facem cunoștință cu colega noastră Emilia Niță, Social Media Manager.

  • Vrem să aflăm mai multe lucruri despre tine. Cine este Emilia Niță, ce a făcut înainte să lucreze în cadrul companiei Mobexpert?

Pot spune că acesta este primul meu job. M-am angajat la Mobexpert acum aproape 4 ani, la terminarea facultății, iar între timp am absolvit și masteratul. Înainte de Mobexpert am fost studenta Facultății de Comunicare și Relații Publice, din cadrul SNSPA București, perioadă în care mi-am dedicat timpul voluntariatului și programelor de internship în domeniul comunicării. Entuziasmul și creativitatea sunt atributele care poate mă descriu cel mai bine. Sunt pasionată de scris și fotografie, mereu dornică de a face ceva creativ și constructiv cu timpul meu.

  • Povestește-ne mai multe despre traseul tău profesional.

În momentul în care am devenit parte a echipei Mobexpert Online, mă ocupam de documentarea produselor de pe site, redactând descrieri de produse. Cu timpul, mi-au fost oferite noi sarcini, iar procesul de învățare a fost continuu. Principala mea activitate este acum reprezentată de social media. 

  • Poți explica în câteva cuvinte domeniul tău de activitate?

Este vorba despre comunicarea online, un domeniu dinamic și în plină evoluție. Suntem prezenți pe aproape toate rețelele sociale, canale prin intermediul cărora ne aflăm în contact și comunicăm permanent cu clienții Mobexpert.

  • De ce social media? Cum ai ales acest drum din punct de vedere profesional?

Mi-a permis să pun în practică ceea ce am studiat în facultate și s-a potrivit foarte bine cu pasiunea pentru scris și personalitatea mea. Nu în ultimul rând, m-a atras dinamismul acestui domeniu și faptul că este unul de viitor și esențial pentru orice brand. 

  • Care au fost acele momente din parcursul tău profesional în care simți că ai crescut cel mai mult?

Momentele în care mi-au fost oferite noi task-uri, cu siguranță. Acesta este și aspectul pe care îl apreciez cel mai mult la echipa din care fac parte. Nu am simțit niciodată că stagnez sau că ceea ce fac este redundant. Fiecare an a venit cu ceva nou, fie că a fost vorba despre un nou task sau o nouă experiență. De asemenea, aș menționa și momentele care sunt în sine o provocare, precum campaniile de Black Friday sau perioada pandemiei. 

  • Ce calități te ajută să ai succes în acest domeniu?

Un aspect important în social media este că nu le utilizezi exclusiv pentru a transmite informații, ci trebuie să ai în vedere că la celălalt capăt sunt oameni în contact cu tine. A fi empatic, comunicativ, concentrat pe soluționarea problemelor și mereu la curent cu ceea ce este nou în domeniul comunicării sunt calități importante pentru o activitate de succes în social media. 

  • Cine sunt oamenii, personajele care te inspiră?

Sunt o inspirație persoanele dornice să se autodepășească, care îmbrățișează fiecare nouă experiență și își urmează pasiunea, care știu să aprecieze lucrurile mărunte și sunt în egală măsură atenți cu cei din jur. Din fericire, am avut norocul de a întâlni astfel de oameni atât în echipă, cât și în cercul de prieteni și familie.  

  • Cum gestionezi relația cu clienții și cum reușești să îi liniștești pe cei supărați?

Fiind receptivă la fiecare nevoie și încercând ca fiecare mesaj să primească un răspuns sau o rezolvare în cel mai scurt timp posibil. Fie că ni se solicită o informație sau sprijin în rezolvarea unei probleme, este important să ascultăm și să reacționăm.

  • Cum ai reușit să crești comunitățile de pe Facebook și Instagram?

Comunitatea de pe Facebook era deja mare atunci când am preluat pagina, însă comunitatea de pe Instagram a fost cea care a crescut considerabil în ultimii doi ani. Conținutul zilnic este cel care determină creșterea comunității și menținerea interesului acesteia, iar crearea de conținut informativ și inspirațional este parte esențială a activității noastre. 

  • Cum crezi ca va evolua social media în viitorul apropiat?

Consider că online-ul va înlocui tot mai mult mijloacele tradiționale de comunicare, fiind mai practic să scrii un mesaj pe Facebook de exemplu, decât să vizitezi magazinul sau să îl contactezi telefonic. Joacă deja un rol deosebit de important în calea consumatorului către achiziție, chiar și atunci când achiziția urmează să aibă loc în magazin. Căutăm și comparăm produse online, solicităm informații online, motiv pentru care o bună prezență în social media este absolut necesară. 

  • Așa cum știm cu toții, de la începutul lunii martie, lucrurile s-au schimbat pentru toată lumea. Pentru tine cum s-au schimbat? 

Cred că inevitabil mi-am reevaluat prioritățile și am învățat să apreciez lucruri pe care până acum le consideram normale. Din punct de vedere profesional, am traversat o perioadă foarte dinamică și alături de întreaga echipă am învățat să lucrăm și să colaborăm eficient la distanță. 

  • Cum s-a schimbat comportamentul clienților pe rețelele de socializare în perioada pandemiei?

Am remarcat o creștere a interacțiunii online în perioada pandemiei și poate și o mai mare deschidere a clienților către comunicarea online și comenzile online. 

  • Ce crezi că urmează după această perioadă?

Consider că această perioadă va mai dura și este nevoie de foarte multă precauție din partea fiecăruia dintre noi în continuare. Prin urmare, cred că deschiderea către online va rămâne o constantă de acum înainte. 

  • Ce sfat ai pentru generația tânără? Ținând cont mai ales de această perioadă, ce ar putea să facă pentru joburile în care sunt deja sau pentru care se pregătesc. 

Să fie curioși, deschiși către noi experiențe și nu în ultimul rând, să nu le fie teamă să își dea curs ideilor și pasiunilor. Cea mai frumoasă parte a online-ului este că nu reprezintă o cale deja bătătorită, lasă loc de încercări și de creativitate.