Pentru că oamenii din spatele unui brand sunt cei care îi dau viață, vă facem cunoștință cu colegul nostru Bogdan Dragomir, Content Manager în cadrul departamentului Mobexpert Online.

  • Vrem să aflăm mai multe lucruri despre tine. Cine este Bogdan, ce a făcut înainte să lucreze în cadrul companiei Mobexpert?

Primul meu job l-am avut încă din primul an de facultate. Am început ca merchandiser pentru o firmă cu origini italienești. Acolo am reușit în scurt timp să avansez ca agent de vânzări și să mă folosesc pe cât de mult posibil de cunoștințele de marketing și management pe care le dobândeam la cursurile de la facultate.

  • Povestește-ne mai multe despre traseul tău profesional.

Am studiat la facultatea Dimitrie Cantemir, Management Turistic și Comercial și recunosc că atunci când am ales facultatea mă gândeam că voi lucra mai mult în domeniul comerțului tradițional, voi petrece mai mult timp în magazine, împreună cu clienții. Acum nu sunt departe de clienți și de retail, însă, interacționez cu ei online și încerc sa îmi dau seama ce aș putea să fac să le îmbunătățesc experiența de cumpărare.

  • Poți explica în câteva cuvinte domeniul tău de activitate?

În cea mai mare parte este vorba despre crearea și adăugarea de conținut nou pe site-ul mobexpert.ro. Principalele activități sunt legate de documentarea produselor, practic pregătirea produselor pentru a fi adăugate în site (ex. fotografii, descrieri, caracteristici etc); afișarea funcției de augmented reality și 3D pentru produsele care îndeplinesc toate cerințele – aici puteți găsi detalii – https://mobexpert.ro/collections/ar; adăugarea de conținut pe diverse pagini din site, fie home page, fie pagina oferte speciale, fie pagini de produs ș.a.m.d. Practic, petrec majoritatea timpului optimizând conținutul cu care clienții și potențialii clienți Mobexpert interacționează în fiecare zi.

  • Cum ai ales acest drum din punct de vedere profesional?

Odată cu venirea mea în cadrul departamentului de Online am început să acumulez din ce în ce mai multe cunoștințe despre acest domeniu, ceea ce m-a făcut să-mi dau seama cât de mult îmi place. Am primit o propunere de a veni de pe o poziție din cadrul magazinului Mobexpert Băneasa în cadrul departamentului online, eu fiind pasionat de tehnologie și atras de acest domeniu. Am luat-o ca pe o provocare care s-a dovedit, ulterior, a fi ceea ce îmi doream să fac.

  • Care au fost acele momente din parcursul tău profesional în care simți că ai crescut cel mai mult?

Simt că am crescut foarte mult odată cu venirea în cadrul departamentului Online pentru ca am avut extrem de multe de învățat într-un timp scurt, a fost o provocare să trec de la un job offline la un job online, neștiind mai nimic despre asta atunci când am făcut mișcarea.

  • Ce calități te ajută să ai succes în acest domeniu?

Eu zic că mă adaptez și mă integrez foarte ușor, sunt destul de organizat și asta m-a ajutat să învăț repede procesele. De asemenea, sunt destul de riguros, îmi place să existe proceduri clare cu care să lucrăm, asta am învățat aici și am început să dezvolt în cadrul departamentului.

  • Cine sunt oamenii, personajele care te inspiră?

Cred că toți avem de învățat câte ceva de la fiecare om pe care-l întâlnim indiferent dacă ne este cunoscut sau nu.

  • Știm că ești pasionat de tehnologie, cum crezi că va evolua experiența de „online shopping” în viitor?

Odată cu această perioadă în care ne aflăm, cred că online shopping-ul va deveni din ce în ce mai important pentru fiecare dintre noi. Tehnologia este din ce în ce mai prezentă în viața noastră. Au apărut tot felul de gadget-uri care ne permit cu ușurință să accesăm orice site de unde putem cumpăra orice dorim, de la produse până la servicii, experiențe etc. Cred că online shopping-ul va avea o pondere din ce în ce mai mare în vânzări.

  • Ce îți place cel mai mult din ceea ce faci zi de zi la job și de ce?

Cel mai mult îmi place faptul că în fiecare zi pornesc un proiect nou care poate îmbunătăți experiența clienților sau a colegilor. Faptul că îi pot ajuta pe ceilalți să aibă o experiență cât mai plăcută pe site-ul mobexpert.ro, mă bucură foarte tare.

  • Cu ce tool-uri lucrezi în fiecare zi și cum contribuie ele la îmbunătățirea experienței clienților în online?

Toate tool-urile pe care le folosesc sunt custom made, fie făcute special pentru ceea ce avem noi nevoie, fie dezvoltate de cei cu care colaborăm. Lucrăm cu tool-uri de project management precum Asana sau de comunicare internă precum Slack. Dar tool-ul pe care îl folosesc cel mai des este Shopify.

  • Așa cum știm cu toții, de la începutul lunii martie, lucrurile s-au schimbat pentru toată lumea. Pentru tine cum s-au schimbat?

Din punct de vedere profesional nu am avut o așa mare problemă, eram oricum obișnuit și cu munca de acasă. Pentru mine a fost mai dificil să mă adaptez restricțiilor, care nu-ți permiteau să faci acele lucruri pe care le știam a fi normale, mers la birou, ieșit în oraș, plimbat în parc etc.

  • Ce crezi că urmează după această perioadă?

Online shopping-ul clar va fi o componentă foarte importantă de business, iar asta observ la tot mai mulți retaileri, inclusiv la cei din FMCG. De asemenea, cred că tot mai multe business-uri vor folosi tool-uri de Augmented Reality și Artificial Intelligence pentru a le ușura munca de zi cu zi și pentru a îmbunătăți experiența online.

  • Ce sfat ai pentru generația tânără? Ținând cont mai ales de această perioadă, ce ar putea să facă pentru joburile în care sunt deja sau pentru care se pregătesc. 

Mai ales după această perioadă, cred că cea mai importantă calitate pe care ar fi bine să o ai este adaptabilitatea. Consider că pentru mulți, acesta a fost cuvântul cheie în ultimele luni. Faptul că au reușit, într-un timp scurt, să se adapteze unui nou stil de viață, unui nou stil de muncă, a contat mult.