Sharing office space – o soluție pentru companiile secolului XXI

scroll down
Companiile din domeniul telecom, IT și asigurări rezolvă provocarea. Deplasările frecvente, întâlnirile dintre angajați și consultanți, ședințele anuale au stârnit interesul arhitecților și designerilor în ceea ce privește amenajarea birourilor. Amenajarea birourilor lor se bazează pe „sharing space”. 
 
(1) Proximitatea. Compania are mai multe puncte de lucru în țară și în afara țării. Însă, pentru a ajunge la sediul central, angajații străbat sute sau mii de kilometri, așa că au nevoie de un spațiu de lucru unde să își desfășoare activitatea până ajung înapoi la biroul lor. Așa că aceste companii aleg să amenajeze un spațiu destinat acestor vizite, organizând totul sub forma unui „sharing space”. În acest caz se află companiile multinaționale din mai multe industrii cum ar fi FMCG, telecom, IT etc.
 
(2) Externalizarea. Compania dezvoltă proiecte alături de consultanți externi cu care trebuie să lucreze zilnic, pentru o perioadă determinată de timp. „Hot desking”-urile facilitează această interacțiune dintre angajați și consultanți. În astfel de situații se află companii care au nevoie de dezvoltatori pe care nu îi pot angaja la nivel intern și preferă să îi contracteze de la o altă companie specializată. 
 
(3)  Proceduri specifice. Compania primește anual vizite de la auditori care au nevoie de o perioadă de timp pentru a verifica documentația necesară. Auditorii sunt nevoiți să lucreze de la sediul companiei pentru acea perioadă de timp, astfel, compania asigură spații de lucru de tip „hot desk”. Companiile din sectorul bancar întâmpină anual situații de acest gen.
 
(4) Obiectul de activitate. Deplasările angajaților în afara biroului sunt în ADN-ul multor companii, precum cele de asigurări sau brokeraj. Necesitatea unui spațiu de lucru există, dar pentru perioade foarte scurte de timp, 2, 3, 4 ore. Stațiile de lucru comune sunt cea mai bună soluție pentru astfel de companii. 
 
„Sharing space”-ul înseamnă beneficii pentru companie: 
  • economie de resurse, 
  • productivitate ridicată a angajaților și a consultanților, 
  • organizarea optimă a echipelor de proiect, 
  • încurajarea flexibilității în muncă pentru obținerea celor mai bune rezultate, 
  • design inovator al spațiului de lucru. 
Însă, „cultura posesiunii” poate fi o piedică pentru acest tip de organizare. Mulți dintre angajați își doresc un spațiu propriu, un loc pe care să îl aranjeze exact așa cum își doresc. Acest lucru poate fi schimbat prin transformarea spațiului de lucru, intervenind aici priceperea arhitectului și a designer-ului. În urma discuțiilor cu clientul, arhitectul face planul acestui „sharing space”, ținând cont de produsele de bază pe care le conține, pereți despărțitori, birou operațional, spațiu de depozitare, scaun operațional, acces la internet și telefon. Designer-ul se ocupă de integrarea elementelor care compun identitatea companiei cu spațiul de lucru. 

Cu ajutorul celor mai pricepuți arhitecți și designeri, ”sharing space”-ul este un mod de organizare funcțional care facilitează procesul de lucru al angajaților, ajutându-i să își îndeplinească obiectivele mai rapid și mai ușor. 
05.09.2014

Comentarii

Lasă un comentariu