[Guest Post] Soluții de amenajare pentru „Biroul de Acasă”

Autor: Violeta Nanu scroll down

Biroul de acasă trebuie să aibă o notă diferită în comparație cu cel de la locul de muncă. Aici facem referire la confort și subliniem căldura și liniștea cu care acest spațiu se poate încărca din atmosfera căminului. Limbajul ales în amenajarea fiecărui birou este dictat de tipul de personalitate al ocupantului, domeniul de activitate cu care acesta operează, dar și relația acestuia cu munca sa, însă, dincolo de toate aceste aspecte, putem vorbi de câteva reguli generale care ne pot ghida pașii în găsirea unei soluții optime de amenajare pentru orice tip de birou. 

(1) Atenția la detaliile funcționale este una dintre cele mai importante reguli de urmat și totodată punctul de pornire în definirea unui astfel de spațiu, de aceea alegerea unui loc aerisit și luminos, care să permită poziționarea biroului lângă o fereastră, este mai mult decât de dorit. 
(2) Utilizarea eficientă a spațiului, cu atât mai mult, acolo unde acesta nu este foarte generos, este un detaliu care cere atenție deoarece trebuie să aveți la îndemână cât mai multe obiecte, dar în același timp să le organizați excelent pentru a nu ocupa foarte mult loc. Pentru a economisi spațiu, aveți nevoie de elemente de depozitare inteligente și o foarte bună organizare a acestora. 
(3) Echiparea și mobilarea propriu-zisă a biroului trebuie să urmeze și să răspundă necesităților pe care le aveți. Prin urmare, dacă vorbim despre un birou la care vă așezați să scrieți ocazional sau spațiul este destinat mai curând lecturii, atunci, cu siguranță biblioteca generoasă cu rafturile pline cu cărți nu trebuie să lipsească, în timp ce același spațiu, care are ca beneficiar un artist, va concentra atenția pe alte detalii funcționale importante. Altfel spus, nu putem vorbi despre o rețetă perfectă, general valabilă, care să descrie amenajarea optimă a unui birou, fără să ținem cont de contextul în care se află și nevoia destinatarului. 
 
Stilul unui birou trebuie să rimeze cu personalitatea beneficiarului, de aceea, în următoarele rânduri și articole de pe blog vom vorbi despre câteva tipuri diferite de birouri și despre cum putem să le amenajăm cât mai eficient și corect, astfel încât, să facem din munca noastră și a voastră o activitate cât mai productivă, iar din timpul petrecut în acest spațiu o adevărată încântare. 

Sărbătorile sunt atât de aproape, iar acasă devine locul tot mai râvnit pentru mulți dintre noi. Așa că, începem seria de articole despre „Biroul de Acasă” cu biroul pentru doua persoane.
Acest articol cu siguranță vi se adresează dacă sunteți tipul de persoană căreia îi place să împartă spațiul de lucru cu cineva sau dacă un birou doar pentru voi nu este o opțiune. 
O compoziție unitară, susținută prin detalii care să îmbine armonios dorințele și necesitățile celor doi beneficiari, piese de mobilier cu forme organice care îmblânzesc liniile drepte, fine asocieri cromatice care să conducă la un echilibru prietenos și, nu în ultimul rând, elemente de decor care să invite la colaborare, sunt câteva dintre aspectele foarte importante pe care va trebui să ne concentram atenția când dorim să amenajăm un astfel de spațiu. 
Un birou pentru doi va trebui să aducă cu sine, prin mobilare și decor, o vibrație pozitivă, în care cei doi ocupanți să primească intimitatea necesară și spațiul suficient pentru a-și desfășura activitatea cât mai eficient și productiv. 
Confortul trebuie să fie același pentru fiecare dintre voi, de aceea, în primul rând, trebuie să vă asigurați că fiecare va avea spațiu suficient în zona lui de lucru. Prin urmare, puteți  poziționa birourile, în funcție de spațiul de care dispuneți: spate în spate, unul lângă altul în linie sau față în față. 
Pe principiul “să lucrăm împreună, dar separat”, soluția care urmează cel mai fidel această normă este aceea în care cele două birouri nu sunt poziționate foarte apropiat unul de celălalt, deoarece riscăm ca cele două părți să se distragă foarte ușor.
 
Sfaturi pentru biroul de acasă
Biroul și scaunele. Alegeți două birouri și scaune asemănătoare, nu neapărat identice, pentru că fiecare are personalitate unică, singura recomandare, din punct de vedere al limbajului vizual, fiind aceea de a păstra o armonie a formelor și culorilor alese. Spațiul trebuie să fie conturat ca o poveste care să aibă un fir narativ perfect echilibrat în descrierea celor două personalități. 
Formele. Formele obiectelor de mobilier sunt de preferat să fie rotunjite, organice, deoarece, potrivit studiilor realizate pe această temă, acestea aduc cu sine o energie care încurajează colaborarea și prietenia, spre deosebire de formele rectangulare și ascuțite care invită mai curând la individualitate. Omul se adaptează mediului în care lucrează, de aceea nu este de neglijat energia pe care decorul sau elementele de mobilier o instaurează prin formă, material sau culoare. 
Culorile. Ce culori alegem? Fie că vorbim despre vopsirea pereților, integral sau parțial, fie că ne referim la accesoriile biroului, culoarea joaca un rol foarte important, deoarece influențează starea de spirit a celor care utilizează spațiul respectiv. Pentru un birou pe care să îl împarți cu altă persoană, aveți nevoie de tonuri calde, ușor nuanțate, relaxante, tonuri fine, care să potențeze concentrarea și care să stimuleze colaborarea și conversația. Tonurile foarte vii, pot fi folosite doar ca accente.
 
Violeta Nanu este arhitect de profesie, dar are inclinații către ceea ce înseamnă frumos. Arhitectul din ea se regăsește în munca de zi cu zi atât prin amenajări interioare pentru clienții Mobexpert Office, cât și prin amenajarea showroom-ului Mobexpert Office Băneasa. În timpul liber, Violeta este o călătoare, surprinde peisaje deosebite și ajunge în locuri cu ceva special, dar nu oricum, pe motocicletă. Încearcă să petreacă tot mai mult timp afară pentru că, spune ea, natura o inspiră.
26.11.2014
Taguri:
confort la birou

Comentarii

Lasă un comentariu