[Guest Post] Confortul la birou

26.03.2015


Sursa foto: pinterest.com.

Atunci când mă gândesc la noţiunea de confort la birou, îmi vine în minte, în primul rând, definiția confortului. Noţiunea generală este definită astfel: totalitatea condițiilor materiale care asigură o experienţă, plăcută, comodă și igienică, conform dexonline.ro. Pentru că suntem fiinţe umane, multidimensionale, ceea ce e confortabil poate fi diferit de la om la om, iar confortul poate fi fizic, dar şi psihologic şi emoțional. 

La birou, productivitatea şi creativitatea depinde cu siguranţă de aceste dimensiuni. Pentru partea fizică este important să avem o poziţie corectă la birou. Un scaun de calitate, ergonomic este piesa de bază. De ce ţinem cont când îl alegem, poţi vedea aici, 12 criterii de care să țineți cont atunci când vă alegeți scaunul pentru birou. Celelalte piese de mobilier şi poziţionarea lor sunt la fel de importante şi trebuie adaptate nevoilor utilizatorului. 
 
În funcţie de activitate, poţi avea un birou cu puţine piese, auster, care să ofere cadrul perfect pentru a îndeplini sarcini.
Pentru persoanele care desfăşoară activităţi creative, va fi nevoie de un spaţiu plin de inspiraţie, iar un birou în care se interacţionează mult cu alte persoane poate susţine comunicarea prin dispunerea mobilierului.
 
Elementele cheie pentru realizarea confortului la birou sunt:
  • identificarea cerinţelor în funcţie de activitatea desfăşurată şi adaptarea spaţiului la aceasta;
  • folosirea mobilierului de calitate şi renunţarea la compromisuri legate de sănătate: un scaun confortabil şi ergonomic, lumină naturală şi aer proaspat; 
  • personalizarea spaţiului şi realizarea ambianţei care să susţină la nivel psihologic şi emoţional activitatea.
Confortul spaţiului în care ne desfăşurăm munca este dată de împletirea nevoilor personale, cerinţelor funcţionale legate de specificul activităţii, calităţii mobilierului şi în special a scaunului. Atmosfera creată prin culori, linii şi detalii este cireaşa de pe tort, este ceea ce ne poate susţine emoţional pentru a da şi mai mult randament şi a fi creativi în orice situaţie. Accentele personale, o fotografie a celor dragi sau o vază cu florile preferate, pot întotdeauna echilibra energia spaţiului.
 
Specialiştii în crearea ambianţelor te pot ajuta să câştigi timp şi pot transforma munca la birou într-o experienţă placută şi frumoasă, în care sănatatea nu are de suferit. Cum ar fi să fim fericiţi şi sănătoşi muncind?
 
Cu drag şi spre inspiraţie,
Ştefana 
 
Ştefana este de profesie arhitect, designer şi decorator de interioare.
"Sunt convinsă că spaţiul în care trăim nu trebuie doar să ne reflecte personalitatea, ci să ne susţină în călătoria vieţii, prin confort, siguranţă şi frumos. Spaţiul, mobilierul, obiectele..chiar şi noi înşine suntem o formă de energie. Iar pentru a trăi fericiţi trebuie să trăim în armonie şi echilibru cu noi înşine şi cu tot ceea ce ne înconjoară." Ştie că are la îndemână un instrument minunat pentru a face viaţa mai frumoasă pentru cei din jur: spaţiul interior, şi face asta cu drag şi bucurie prin Atelierul de Design Interior şi Decor Stefanova.
26.03.2015

Comentarii

Lasă un comentariu